Legfrissebb híreink


4 hasznos játék (feladat) alsós környezetismerethez

4 hasznos játék (feladat) alsós környezetismerethez

A tanítók iskolához kapcsolódó feladatai sokrétűek, és ezek közül a tanítással és a neveléssel összefüggő feladatok a legjelentősebbek. Tudjuk, hogy mindenki keresi a jó gyakorlatokat, bevált feladatokat, játékokat, hogy élvezetesebbé tehesse az óráit. Segítségképpen, most a Tudástárban elérhető alsós, környezetismeret tantárgyhoz készített tanítói kézikönyv feladatai közül választottunk néhányat ízelítőül.

Tájékoztató workshopot tartottunk intézményvezetőknek

Tájékoztató workshopot tartottunk intézményvezetőknek

Az egri Eszterházy Károly Egyetemen 2019. szeptember 5-én intézményvezetői tájékoztató workshopot tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai. A rendezvény célja volt, hogy azon intézmények vezetői, ahol az előző, 2018/2019-es tanévben már sikeresen megvalósították a Komplex Alapprogramot, megoszthassák egymással tapasztalataikat és tájékozódjanak a programban történt változásokról.

Az élménypedagógia jótékony hatásáról

Az élménypedagógia jótékony hatásáról

Az élménypedagógiáról általánosságban elmondhatjuk, hogy egy olyan filozófia, amely segítségével a nevelő céltudatosan tudja segíteni a tanulókat saját élményeiken keresztül a nagyobb tudás megszerzésében, készségeik fejlesztésében, értékek tudatosításában, valamint a másokkal való kooperációban és a közösségükben való boldogulásban. A Komplex Alapprogram központi gondolata is hasonló, mi azonban azt szeretnénk, ha nemcsak az oktatási folyamat, de az egész iskolai lét élménnyé, az intézmény pedig Élménysulivá válna.

Hálózatosodjunk! – a KAPOCS-iskolahálózatról röviden

Hálózatosodjunk! – a KAPOCS-iskolahálózatról röviden

A KAPOCS-iskolahálózat célja, hogy összefogja a Komplex Alapprogramot megvalósító intézményeket, és szakmai fórumot biztosítson a program sikeres megvalósítása és fejlődése érdekében. Alábbi cikkünkben ezt az egyedülálló kezdeményezést mutatjuk be.

Néhány jó gyakorlat a Művészetalapú alprogramhoz

Néhány jó gyakorlat a Művészetalapú alprogramhoz

A Művészetalapú alprogram szempontjából a művészetek a tanítók, tanárok által felhasználható nagyhatékonyságú „csodafegyverek”, melyekkel olyan körülírt pedagógiai célok valósíthatók meg mint a személyiség és társas készségek fejlesztése, a tanulási motiváció és a tanulás iránti attitűd alakítása, indirekt (érzékelést, észlelést, figyelmet, emlékezetet, gondolkodást) célzó tanulásfejlesztés, direkt (módszertani) tanulásfejlesztés, (inter)diszciplináris ismeretátadás és pályaorientáció. Most néhány konkrét jó gyakorlatot hoztunk, melyek jól illeszkednek a Művészetalapú alprogram koncepciójához.