Legfrissebb híreink


Így is lehet kezdeni a tanítási napot!

Így is lehet kezdeni a tanítási napot!

A Komplex Alapprogram (KAP) iskolai bevezetésének egyik fontos eleme, hogy a tanítási napot ráhangolódó foglalkozással kezdik a diákok. Miben áll ennek a pedagógiai haszna? Hogyan kell elképzelni egy ilyen foglalkozást?

Példák motiváló értékelésre

Példák motiváló értékelésre

Sokszor talán nem vagyunk tisztában azzal, kimondott szavaink mennyire fontos visszajelzést adnak a diákoknak. Szinte mindenkinek van olyan élménye, amikor egy tanár megdicsérte, sokan még arra is pontosan emlékeznek, hogy szó szerint mi hangzott el. A pozitív megerősítés nagyon fontos, és ahogy szinte minden kommunikációs technika, ez is tanulható, gyakorolható. Az alábbiakban következzen egy lista, amelynek mondatait az adott helyzetre átalakítva bátran alkalmazhatjuk a motiváló értékelés során.

A motiváló értékelés

A motiváló értékelés

Minden kimondott szónak óriási ereje van. Különösen is igaz ez a pedagógusi értékelésre. Nagyon kell figyelni arra, milyen szavakkal értékeljük diákjaink munkáját, hiszen a negatív, személyiségjegyekre vagy képességekre vonatkozó mondatok súlyos sebeket okozhatnak. A motiváló értékelés ennek éppen az ellenkezőjére fókuszál, konkrét, pozitív dicséretekkel a saját magához viszonyított fejlődésre helyezi a hangsúlyt.

Értékelésről a Komplex Alapprogramban

Értékelésről a Komplex Alapprogramban

A pedagógusok számos sokrétű teendője között az értékelés is fontos szerepet tölt be. Alapvetően háromfajta értékelésről beszélhetünk: diagnosztikusról, minősítőről és fejlesztőről. A Komplex Alapprogram (KAP) résztvevői számára elérhető Tudástárban részletesen megismerhető a KAP értékelést érintő koncepciója, nagyon sok nyomtatható értékelőlappal és ötlettel – ezekért is érdemes regisztrálni a programba. Jelen cikkben a Komplex Alapprogram rendszerében egyaránt jelenlévő háromféle esetet vizsgáljuk.

Vidéki városokban tartottunk intézményvezetői tájékoztatókat áprilisban

Vidéki városokban tartottunk intézményvezetői tájékoztatókat áprilisban

Április folyamán számos városban, így többek között Pécsett, Keszthelyen, Miskolcon és Lajoskomáromban tartottak szakembereink tájékoztató napokat a Komplex Alapprogramot (KAP) bevezető intézményvezetők számára.