Legfrissebb híreink


A társasjátékozás lehetősége és szerepe a pedagógiában

A társasjátékozás lehetősége és szerepe a pedagógiában

A társasozás révén – nem csak gyermekkorban, hanem felnőttként is – nagyobb ön- és társismeretre tehetünk szert, javulhat a stratégiai (avagy előre tervező gondolkodásunk), gyakorlottabb döntéshozóvá válhatunk, fejlődik az érzelmi intelligenciánk és számos más készségünk terén is jártasabbak leszünk. De mi is az a társasjáték-pedagógia? Cikkünkben ennek járunk utána.

„Valami csodát művelnek a kollégáim a gyerekekkel”

„Valami csodát művelnek a kollégáim a gyerekekkel”

Antalné Petrovics Erikát, a Jászkarajenői Széchenyi István Általános Iskola igazgatónőjét kérdeztük a Komplex Alapprogramhoz való csatlakozásukról, illetve a pedagógusok és tanulók tapasztalatairól, élményeiről a bevezetés első évében.

Érzelmi intelligencia fejlesztése az Életgyakorlat-alapú alprogramban

Érzelmi intelligencia fejlesztése az Életgyakorlat-alapú alprogramban

A Komplex Alapprogram Életgyakorlat-alapú alprogramjának célja, hogy olyan, az életben hasznosítható ismereteket, tapasztalatokat szerezzen a gyermek, amelyek sikeres életvezetési kompetenciákkal vértezik fel. Az alprogramban éppen ezért kiemelt szerepe van a szociális készségek és azon belül is az érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztésének.

„Szeretnénk, ha a gyerekek élményként élnék meg az iskolába járást”

„Szeretnénk, ha a gyerekek élményként élnék meg az iskolába járást”

Kovács Jánosnét, a Mátraderecskei Általános Iskola igazgatóját kérdeztük arról, hogyan tervezik bevezetni a Komplex Alapprogramot az iskolájukban.

Élmények felnőtteknek és gyerekeknek Jászkarajenőn

Élmények felnőtteknek és gyerekeknek Jászkarajenőn

Szakmai csapatunk 2019. március 13-án a jászkarajenői Gróf Széchenyi István Általános Iskolában járt. Az iskola pedagógusai a nap során bemutató órákon, míg a gyerekek egy élményórán vehettek részt.