Legfrissebb híreink


Egy kis segítség a matematika tanításához

Egy kis segítség a matematika tanításához

A közelmúltban már mindenki által hozzáférhetővé váltak a Komplex Alapprogram (KAP) legújabb tanítói és tanári kézikönyvei, melyek teljes egészében a KAP tanítási elvei mentén készültek.

Kis betekintő a KAP iskolák működésébe

Kis betekintő a KAP iskolák működésébe

Mire számíthatnak a Komplex Alapprogramot bevezető, kipróbáló iskolák? Mennyi változást igényel az átállás? Mik az átállás sarokkövei? Dióhéjban összeszedtük a legfontosabbakat.

Mit érez a malac, akire szárnyat igéztek?

Mit érez a malac, akire szárnyat igéztek?

Egyre többet foglalkozunk az olvasásra neveléssel, fórumai vannak a gyermek- és ifjúsági irodalomnak, egyre inkább látjuk, hogy milyen olvasmányok ragadják meg a gyerekek képzeletét, mely szerzők művei hatnak. A Komplex Alapprogram Művészetalapú alprogramjában viszont külön hangsúly kerül a kreatív írás fejlesztésére, ugyanis jobb, aktívabb olvasókká válunk, ha megtanulunk színesebben, stílusosabban írni, és a szövegértésünket is jelentősen javíthatja, ha a szövegalkotási készségünk is fejlődik. Egy szöveget sokkal több rétegében képesek vagyunk értelmezni, ha tudunk a törvényszerűségeit, belső szabályait lemásolva új szöveget alkotni, vagy az adott írást átírni, átstilizálni, parodizálni.

Csoportban könnyebb!

Csoportban könnyebb!

A Komplex Alapprogram egyik legfontosabb célja a differenciálás, vagyis az, hogy a feladatmegoldás során – legyen az egyéni, páros vagy csoportos – a tanulók külön-külön utakon, különböző időtartam alatt jussanak el ugyanahhoz a célhoz. A diákok így saját szintjükről indulva, egyéni ütemben haladva vesznek részt az ismeretszerzés folyamatában. Tekintsük át röviden, mit is tartalmaz a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) koncepciója ezzel kapcsolatban!

Újabb mérföldkőhöz érkeztünk

Újabb mérföldkőhöz érkeztünk

A Komplex Alapprogram egy folyamatosan fejlődő program, amiben minden gyermek, pedagógus és szülő is megtalálja lehetőséget.