Legfrissebb híreink


A Komplex órákról egyszerűen

A Komplex órákról egyszerűen

A Komplex Alapprogram (KAP) egyik fontos eleme az úgynevezett Komplex órák. Ha nagyon szakszerűen szeretnénk fogalmazni, akkor azt mondhatjuk, hogy a Komplex órákban a tantárgyi és az alprogrami tartalmak ötvöződése jelenik meg a DFHT módszertanára épülve. Írásunkban a Komplex órák felépítését, jellemzőit vesszük szemügyre.

Differenciáltan fejleszteni? Lehetséges! – interjú Dr. K. Nagy Emesével

Differenciáltan fejleszteni? Lehetséges! – interjú Dr. K. Nagy Emesével

Múlt héten szakmai tájékoztatót tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai a programot bevezető intézményvezetőknek. Ennek kapcsán Dr. K. Nagy Emesével a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanulási stratégiájáról, az eddigi tapasztalatokról, illetve nemzetközi példákról beszélgettünk.

Hogyan neveljünk művészettel?

Hogyan neveljünk művészettel?

Tudjuk, mit jelent az, hogy művészettel nevelés? Vajon kis festőket, szobrászokat, írókat, színészeket, táncosokat képeznének a Komplex Alapprogramban? Mi a helyzet akkor, ha a gyermekem kifejezetten ügyetlen a készségtárgyakban? Írásunkban tisztázunk néhány felmerülő kérdést, és kicsit szemügyre vesszük a Művészetalapú alprogramot.

Hogyan kovácsoljuk össze az osztályt?

Hogyan kovácsoljuk össze az osztályt?

Az osztálykirándulások különösen jó alkalmat adnak arra, hogy a gyerekeket egy összetartó, egységes, egymást szerető és tisztelő, egymás számára biztonságot nyújtó közösségé formáljuk. Ehhez sok minden kell, és most nem is célunk végigmenni a folyamat lépésein, de három olyan csapatépítő játékot ajánlunk, ami megkönnyítheti, vagy beindíthatja a pozitív folyamatokat.

Kétnapos szakmai tájékoztatót tartottunk intézményvezetőknek

Kétnapos szakmai tájékoztatót tartottunk intézményvezetőknek

2019. április 24-25. között Intézményvezetői Felkészítőt tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai a programot 2020-ban bevezető intézményvezetők számára a Pest megyei Bugyiban.