Legfrissebb híreink


Komplex óra a szívünk közepén

Komplex óra a szívünk közepén

Budaörsön, a Komplex Alapprogram szakmai támogatóinak felkészítő képzésén jártunk, és belestünk a kulisszák mögé. Mi történik egy ilyen képzésen? Hogyan néz ki egy Komplex óra szimuláció?

Ezt mindenképpen tudni kell a differenciálásról!

Ezt mindenképpen tudni kell a differenciálásról!

Mit jelent a differenciálás a pedagógiában? Mire épülhet a differenciált fejlesztés? Hogyan válik hatékony módszerré a gyakorlott pedagógus kezében?

A Komplex órákról egyszerűen

A Komplex órákról egyszerűen

A Komplex Alapprogram (KAP) egyik fontos eleme az úgynevezett Komplex órák. Ha nagyon szakszerűen szeretnénk fogalmazni, akkor azt mondhatjuk, hogy a Komplex órákban a tantárgyi és az alprogrami tartalmak ötvöződése jelenik meg a DFHT módszertanára épülve. Írásunkban a Komplex órák felépítését, jellemzőit vesszük szemügyre.

Differenciáltan fejleszteni? Lehetséges! – interjú Dr. K. Nagy Emesével

Differenciáltan fejleszteni? Lehetséges! – interjú Dr. K. Nagy Emesével

Múlt héten szakmai tájékoztatót tartottak a Komplex Alapprogram (KAP) munkatársai a programot bevezető intézményvezetőknek. Ennek kapcsán Dr. K. Nagy Emesével a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanulási stratégiájáról, az eddigi tapasztalatokról, illetve nemzetközi példákról beszélgettünk.

Hogyan neveljünk művészettel?

Hogyan neveljünk művészettel?

Tudjuk, mit jelent az, hogy művészettel nevelés? Vajon kis festőket, szobrászokat, írókat, színészeket, táncosokat képeznének a Komplex Alapprogramban? Mi a helyzet akkor, ha a gyermekem kifejezetten ügyetlen a készségtárgyakban? Írásunkban tisztázunk néhány felmerülő kérdést, és kicsit szemügyre vesszük a Művészetalapú alprogramot.